Chodím, chodíš, chodíme

Chůze je pro člověka nejpřirozenější a nejsnadněji dosažitelný pohyb. Bohužel je to často opomíjená a podceňovaná aktivita, i když to se s příchodem nejrůznějších aplikací a chytrých hodinek mění. Jestli je dobře to, že se orientujeme víc podle externího počítadla než podle našeho těla, si rozebereme někdy příště a zůstaneme u toho, že dnes je lepší jakýkoliv pohyb než žádný.

 

Často dostáváme otázku, jak snadno zhubnout. V hlavách tázajících se klientů bývají představy o dlouhých a propocených hodinách na airbiku a salátů k večeři. Přitom by často postačilo udělat pár set kroků za den navíc. Opravdu, pravidelná chůze je nejpřirozenější cesta k hubnutí. Nemusíte se ani vymlouvat, že nemáte čas a do práce jezdíte vždycky tramvají na poslední chvíli. Chůzi si totiž můžete vzít kamkoliv s sebou 🙂 Takže si ji můžete dávkovat tak, jak se vám zrovna hodí. Máte deset minut čas? Projděte se po okolí – ať už je to v parku nebo jen cestou domů kolem bloku. Udělejte si z toho rodinnou záležitost a zkuste se vzájemně vyhecovat. Kdo nachodí víc za den, za týden nebo za měsíc?

 

Začněte s málem tam, kde zrovna jste. A postupně můžete začít přidávat. Ze 3 000 kroků na 5 000 a postupně se vypracujte až na těch slavných 10 000 kroků za den. Uvidíte, co to udělá nejen s vaší postavou a zdravím, ale také s psychikou. Chůze totiž pomáhá odbourávat stres, zkuste si někdy místo neklidného brouzdání na internetu dát pár minut svižné chůze. Uvidíte, jak se vám nálada promění. Po zhruba 30 minutách chůze se navíc mysl dokáže zklidnit a můžou vám přijít nápady, o kterých se vám ani nesnilo.

 

Zabalte o víkendu svačinu pro celou rodinku a vyražte na pěší výlet do přírody. Tam totiž zjistíte, že svět je nakonec ještě stále v pořádku 🙂

 

Autorkou článku je členka týmu 3D FITNESS Gym Zuzana Šandová. Jestli potřebujete podpořit a popostrčit ke změně životního stylu, Zuzka je ten pravý člověk pro vás. Potkat se s ní můžete na osobním tréninku nebo na skupinových lekcích TRX for YOGA.

0 Shares