Cvičení po porodu

Když k nám do gymu zajdete kolem poledne, možná se leknete, že jste se ocitli v jiném zařízení. Už nějaký ten měsíc u nás pravidelně cvičí maminky po porodu s jejich ratolestmi. Nebo teda maminky cvičí, ratolesti se válí na koberci 🙂

 

Kdo porodem prošel, dobře ví, jak obtížné je najít čas a energii na cvičení. Dítě se stane středobodem vaší pozornosti a vše ostatní jde stranou, což je naprosto přirozené. Zároveň je však vhodné dopřát svému tělu prostor k zotavení po všech změnách, které zakusilo v průběhu těhotenství a po porodu.

Tělo ženy v průběhu těhotenství mění nejen svou hmotnost, ale zároveň rozložení proporcí a uložení těžiště. Vhodné cvičení doporučujeme také v průběhu těhotenství, což má pozitivní vliv na celý jeho průběh – pomáhá snížit bolesti zad, zlepšuje mobilitu a připravuje ženu na samotný porod.

 

Po porodu je třeba dbát na správné zapojení břišních svalů a svalů pánevního dna a dostávat tělo zpět do jeho přirozené osy. Přesunem těžiště během těhotenství dochází k prohloubení bederní lordózy, návrat k přirozenému zakřivení páteře je proto vhodné podpořit po porodu správným cvičením.

 

A co že to tady tedy děláme? Za důležité považuju práci s chodidlem, které pravidelně masírujeme a rozhýbáváme, abychom ho byly schopné dobře používat a vnímat. Je to místo naší opory, na kterou spoléháme nejen na tréninku, ale i v průběhu celého dne. No a pak už makáme na síle, mobilitě a stabilitě celého těla, pěkně krůček po krůčku, abychom postavily dobré základy pro další a další zatížení.

 

 

Tak se nám tady vytváří taková malá komunitka, maminky i děti se vydovádí a vzájemně se poznávají a my jsme rádi, že u toho můžeme být.

 

ŠKOLENÍ CVIČENÍ V TĚHOTENSTVÍ A PO PORODU

 

 

Autorkou článku je členka týmu 3D FITNESS Gym Zuzana Šandová. Jestli potřebujete podpořit a popostrčit ke změně životního stylu, Zuzka je ten pravý člověk pro vás. Potkat se s ní můžete na osobním tréninku nebo na skupinových lekcích TRX for YOGA.

0 Shares