Masážní válec vol. 1

Jestli nějaká fitness pomůcka v posledních pár letech zaznamenala raketový vzestup v oblibě pohybově aktivních lidí, tak je to určitě foam roller neboli masážní válec. Firmy se předhánějí, která vyrobí čačavější válec či váleček. Barvy neznají limit a vidíme i tvary od hladkých po vroubkované až po ty co spíše připomínají středověký mučící nástroj. No a v neposlední řadě cena. Při zrození byla spíše okolo litru ale teď už koupíte válec v Lidlu i za dvě kila. Asi netřeba vysvětlovat, že i cena naznačuje kvalitu a původ masážního válce a tudíž většinou platí, že čím vyšší cena, tím lepší kvalita. Bonusem potom může být například ECO výroba a původ.

No ale tento článek nepíšeme, abychom vám na první dobrou něco prodali. Chceme dát nahlédnout do kuchyně tréninku u nás v 3D FITNESS GYMu a taky ukázat inspiraci třeba pro domácí trénink. Protože takový masážní válec by mohl být skvělý dárek pod stromeček, ale co pak s ním?

Budete se jen válcovat? Nebo rozcvičíte tělo komplexně a připravíte se na trénink a hlavně snížíte riziko zranění? Zapojíte válec do tréninku jako možnosti regrese či progrese jednotlivých cviků? Ano, to vše lze s válcem dělat a není to vůbec špatně.

Rozcvičení

Do rozcvičení můžete zapojit válec vždy nebo jen někdy. Existují všeobecná doporučení, ale nebuďte otroky názorů jiných. Zkuste co nejvíce vnímat vlastní tělo. Při válcování jde hlavně o zlepšení cirkulace (krev, voda a lymfa) a aktivaci klíčových svalových skupin. Jedná se vlastně o jistou modifikaci dynamického strečinku. 3-5min bude fakt stačit. Pokud chcete jen tělo pomazlit a nečeká vás trénink, tak válcujte klidně i okolo 15 min.

Síla – Stabilita – Mobilita

Představte si, že na tréninku nebo doma nemáte nic jiného než válec a vlastní tělo. Válec můžete zapojit jako pomůcku, která sice váží pár deka ale v některých cvicích budete rádi, že neváží více, jak vás to bude pálit. Někdy válec používáme jako pomoc a někdy jako ztížení cviku. Na videu můžete vidět, jak by mohla vypadat úvodní část (10-15min) tréninku na horní polovinu těla. Počty a série jsou individuální a záleží kolik máte času a chuti objevovat. Ale kvalita pohybu je ZÁKLAD!!!

Pokud chcete i další inspiraci a dozvědět, jak na to, tak máme dvě skvělé možnosti. Buď si říci o osobní trénink nebo se přihlásit na naše šťavnaté skupinové lekce, kde se válcuje o 106.

 

Autorem článku je člen týmu 3D FITNESS Gym Filip Raptopulos. Filip působil u více sportovních klubů jako kondiční trenér a v současné době jsou jeho nejpočetnější klientelou tenisté a také ženský hokejový národní tým. Pohyb mu koluje v těle a ničeho se nezalekne. Rád se svými klienty zdolává nové výzvy. Je také lektorem školení TRX Funkční trénink pro fitness profesionály. 3D FITNESS Gym je pro něj druhým domovem, na který nedá dopustit. Vede osobní tréninky a dále skupinové lekce TRX a kruhových tréninků.

 

0 Shares