Stojka – pravidelnost bere vše

Stojka je krásná a obtížná dovednost. Je to jeden z ukazatelů nejen síly a dobré koordinace, ale také disciplíny. Naučit se ji může každý, ne každý to však dotáhne do konce. Musíte být konzistentní, to je základ úspěchu. Spadnete, zkusíte to znovu, zase spadnete… a tak pořád dokola až do úplného zblbnutí. Není to ale o tom trénovat jen samotné vykopnutí do stojky (ať už o zeď nebo v prostoru), taková cesta je mnohem delší a možná vás k cíli ani nedovede. Pokrok totiž bude jen minimální a tak se na to možná dřív nebo později vykašlete.

A jak tedy na to?

Na dobrou gymnastickou stojku je potřeba dost síly a mobility. Abyste vůbec byli schopni se v ní udržet, je dobré propracovat se přípravnými cviky, které si dneska ukážeme ve videu. Věnujte jim dostatek času. Zaměřte se na první a dokud nevydržíte alespoň pět sérií po 1 minutě, nepouštějte se k dalšímu kroku. Připravíte tak postupně své tělo a každý další krok bude o něco snazší.

Výdrž v prkně o bednu

  1. propnout nárty a odrazit se od nich směrem za hlavou
  2. udržet tělo jako jednu přímku
  3. lehce se odtlačovat od dlaní včetně prstů
  4. pohled lehce před sebe ve snaze přiblížit se k podlaze

Výdrž ve střeše o bednu

  1. odraz od bříšek za prsty
  2. zadek zvedat nahoru ke stropu
  3. ramena zůstávají nad dlaněmi
  4. odraz od celých dlaní včetně prstů

Nástupy do stojky o zeď

  1. ruce propnuté, dlaně pod rameny
  2. střídat odrazové nohy (jedna strana bude o hóóódně těžší 🙂
  3. nahoře se jednou nohou zastavím o zeď a druhou dostávám do linie těla

Odtažení chodidel od zdi

  1. stojka břichem ke stěně
  2. dlaně pod rameny
  3. zatlačením do kořene dlaní přenést rovnováhu a odtáhnout chodidla od zdi
  4. zatlačením do prstů vrátit na zeď (ze začátku prostě rychle spadnete zpátky, časem se to naučíte více kontrolovat)

Tak vzhůru do toho a jestli si něčím nejste jistí, jsme tady pro vás. S vaším cílem vám rádi pomůžeme na osobním tréninku!

 

 

Autorkou článku je členka týmu 3D FITNESS Gym Zuzana Šandová. Jestli potřebujete podpořit a popostrčit ke změně životního stylu, Zuzka je ten pravý člověk pro vás. Potkat se s ní můžete na osobním tréninku nebo na skupinových lekcích TRX for YOGA.

 

0 Shares