U nás udělá shyb každý

Setkáváme se s tím celkem často. Jedním z cílů našich klientů, který se opakuje se železnou pravidelností, je udělat plnohodnotný shyb, tedy přitáhnout svou vlastní váhu k hrazdě a pokořit tuto ne snadnou výzvu. Ono to na první pohled nemusí vypadat tak složitě, nicméně ti z vás, kteří zkusili, vědí jak to na hrazdě může bolet.

Proč shyb

Schopnost ovládat své vlastní tělo je vstupní branou pro podmanění si externí zátěže. Dalo by se říci, že kdo chce hýbat světem, ať nejprve hýbe sám sebou. Shyb dokáže být neúprosně upřímný k vašim silově-vytrvalostním schopnostem a vše má svůj čas. Ono nemusí být tak složité dostat bradu nad hrazdu za cenu velkého množství kompromisů a kompenzací, nicméně taková cesta není to, co bychom s našimi klienty chtěli. Shyb je považován za jeden z diagnostických a kondici testujících prvků, pro jehož zvládnutí musíte mít dostatek svalové síly, koordinace, schopnosti propojení rukou a nohou a také svalové vytvrvalosti.

Jak tedy na to?

  • Široká ramena jako Frankeinstein
  • Lopatky zažehlené k hrudnímu koši
  • Prostor mezi rameny a ušima
  • Spojení mezi hrudníkem a pánvi pomocí nákročné nohy
  • Propojení představy šplhání vzhůru (využití ideomotoriky)

Asi nemůžete čekat, že jakmile se pověsíte na hrazdu tak po prvních minutách přijde na řadu ten nejlepší shyb, který jste udělali. Vše má svůj postup a čas. Podívejte se na varianty cvičení, které vás k vašemu prvnímu shybu mohou přiblížit:

 

Co když začínám z nuly?

Nikdy jste hrazdu ani pořádně neviděli, natož se ji dotkli? Nevadí. Ještě předtím než začnete přitahovat sami sebe, ať už s dopomocí nebo bez, je nutné si hrazdu osahat a to doslova. Zkuste se propracovat do stavu, že vydržíte na hrazdě každý den alespoň 7 minut viset. Samozřejmě ne hned v kuse, zkuste to po malých dávkách. Můžete začít s 10 vteřinovými intervaly a postupně se dostat až na celkový součet 7 minut za den. Jednoho dne k dosažení této mety nebudete potřebovat pokusů 100+, ale zvládnete to na jeden zátah.

Tak hodně štěstí.